Bali, gili eilanden, laatste dagen indo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Noa Waveren - WaarBenJij.nu Bali, gili eilanden, laatste dagen indo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Noa Waveren - WaarBenJij.nu

Bali, gili eilanden, laatste dagen indo

Blijf op de hoogte en volg Noa

16 November 2015 | Indonesië, Malang

Nou, m'n laatste verslagje in indonesie!
Als t goed is waren we in m'n vorige verslag nog in Java
Na een paar dagen gerelaxed te hebben, hebben we de Ferry naar Bali genomen, 7000 rp, klinkt veel, maar is 50 cent, lekker goedkoop dus!
Vanaf Java kon je Bali al zien, dus t was ook maar iets van 40 min varen. Naast een Indonesische jongen die lekker aan t zingen was, dus wij: can hou maybe Sing Some english songs so we can joine? Miley cyrus, taylor swift, Britney Spears en Katy Perry als gevolg...
Op Bali aangekomen een busje zoeken, want we waren met z'n 7en: ik Ben Barney 3 Duitse meisjes en 1 meisje uit Noorwegen
De meisjes zeiden dat balian beach er goeie plek was, dus waarom niet!
Daar oo zoek naar een hostel/guesthouse/homestay voor 7 mensen, om 6 uur s avonds, dus uiteindelijk terecht gekomen bij een villa, voor 10 euro per persoon, helemaal prima! Want later bleek dat je t zelfde geld betaald voor een hostel. Hier 2 nachtjes gebleken, bleek een beetje een teleurstelling, niet evht mooi strand, maar na een lange sttandwandeling kwamen we toch op een heel mooi plekje terecht om daar even te zitten en de zonsondergang te bekijken!
Daarna verder gegaan naar kuta, waar we zijn opgesplitst, dus daar voor t eerst helemaal alleen
Ja dat was wederom weer even spannend! Kuta is evht belachelijk druk, super veel westerse mensen en westerse winkels, crazy
Naar m'n hostel gelopen, zat al te denken, wat ga ik Vnv doen, zou ik alleen zijn de komende dagen, tot ik een paar leuke mensen in m'n hostel ontmoette, met wie ik de avond en volgende dag mee ben om gegaan, gelukkig! Verbaasde me om eerlijk te zijn hoe makkelijk t ging! Fijn!
Volgende dag dus naar t strand, natuurlijk enorm verbrand, want ik ben natuurlijk zon idioot die maar een bepaald gedeelte in smeert, waardoor ik er uit zag als een paddenstoel maar dan omgekeerd: wit met rode vlekken
Na 2 nachten in kuta oo naar de haven om daar naar Gili T te gaan. Op de haven Sharon weer ontmoet, en met haar en 2 andere meisjes een hostel opgezocht, heel leuk! Fijn om een vertrouwd persoon om ke heen te hebben!
Super leuk hostel ook, dicht bij t strand en de bars, veel mensen, aardig personeel, zo veel pannenkoeken in de ochtend als je wilt, jaaa!
Gili T is vooral een party eiland met leuke barretjes en waar je de volgende dag kan luieren oo t strand, dus dat hebben wr dan ook vooral gedaan!
1 dagje wezen snorkelen, echt wauw! Bijna geen woorden voor! Wr zaten in een boot met een glazen bodem wat sowieso al cool is, maar als je dan in t water ligt wat zo helder blauw is, is t ongelofelijk wat je dan ziet! Zo ontzettend veel vissen! Verschillende formaten, kleuren, in grote groepen, alleen, zo veel verschillende soorten koraal! T is alsof je naar een drukke stad kijkt met enorm veel verkeer, alleen is t vetkeer hier een stroom van vissen! Moeilijk te omschrijven maar was zo overdonderd door deze prachtige onderwaterwereld! Een van de meest bijzondere dingen die ik heb gezien!
Na een paar dagen op de gili's terug naar Bali, wederom in m'n eentje, dit keer naar Ubud, t culturele centrum van Bali! Ontzettend veel te doen! Yoga lesje gedaan, heerlijke massage, beetje winkelen
Alweer een slapeloze nacht, namelijk de mount batur beklommen!
In korte broek dit keer, waar ik meteen spijt van had, maar ach, even doorzetten!
Pittige weg omhoog, maar als je dan op de top staat krijg je wederom een ontzettend ongelofelijk mooi uitzicht! Op tijd voor de sunrise, wauw!
Op de vulkaan ook ons ontbijtke gegeten, we zouden zelfs een ei kunnen koken door de hitte van de krater!
Over de krater rand gelopen, letterlijk over de rand, heel smalletjes, links van je een soort ravijn, rechts soort graanvelden, en naar beneden gegleden, echt top!
Terug in t hostel meteen door naar t monkey forest, waar je door de jungle loopt, wat kleine tempel gebouwtjes hebt, maar t belangrijkste, tussen de makaken loopt! Ik weet nu inmiddels dat ze super agressief kunnen zijn, dus was wel een beetje nerveus, en terecht, want binnen de kortste keren zat er een aap oo m'n schouder die in m'n tas zat te vroeten en wat kleine spulletjes eruit Gooide! Ik stond daar super gespannen, helemaal stil, tegen t meisje met wie ik was; get him of! Maarja, was bang dat als ik zou bewegen hij me zou bijten.. Dus naar een paar minuutjes toch m'n tas met aap en al afgegooid, heeft wat mooie foto's opgeleverd!;)
Verder een driver geregeld en in m'n eentje een tour gedaan, naar een rijstveld, tempel, cave en waterval, hartstikke leuk allemaal en zo mooi!
T gekke is dat ubud best wel druk is, maar als je 5 minuutjes achter de winkeltjes loop, loop je dwars door de groene rijstvelden, in rust en stilte!
In ubud zelf was er een restaurantje waar ik en 2 andere meisjes bijna elke avond hebben gegeten, want... Ze hadden een chocolade pizza, ik herhaal, een chocolade pizza, zo lekker met banaan erop! Mmmm

M'n laatste dagen in seminyak gespendeerd, had me een beetje erop ingesteld dat ik gewoon op t stand zou liggen, niet veel doen, in m'n eentje, maar toch wederom weer mensen gevonden. Blijf me er over verbazen hoe makkelijk t gaat! Dus met een meisje die 2 jingens kende naar t strand, waar de jongens ons hebben leren surfen, lees: verdrinken
Nee oke niet verdrinken, na een paar keer vallen uiteindelijk ook zeker een paar keer oogestaan, en wauw eat een goed gevoel geeft je dat, glijdend over t water! Zeker de moeite waard om dat vaker te doen! Echt top!

Nog even snel een kleine toevoeging over gili t, achteraf, maar wat ik nog wel even kwijt wil:
T water is extreem blauw, heel helder, de stranden mooi wit! Aan de andere kant van het eiland heb ke de beroemde schommel, beroemd vanwege de prachtige foto's bij zonsondergang!
Er is geen verkeer, geen scooter of auto's, alleen fietsers en paard en wagen, heerlijk! Geen getoeter, geen chaos, alleen t geluid van de belletjes van de kerstman, ten minste zo klinkt t als de paarden voorbij komen!
En s avonds is er een night market waar heerlijk Indonesisch voedsel te vinden is, hier hebben we dan ook elke avond voor een paar euro gegeten, gexellig met iedereen erbij want vrijwel iedereen eet hier ook!
En een avondje zelf een open-air movie gekeken! Heerlijk op t strand liggend, in zitzakken, jurassic world gekeken! Yes, bucket list: check!
Zo, dat moest ik even kwijt, was t al bijna weet vergeten!
En dan is t tijd om t prachtige indonesie te verlaten en verder te gaan met m'n volgende avontuur!
Een vlucht naar Jakarta genomen, daar een nachtje in een hotel, om se volgende ochtend vroeg een vlucht te nemen naar Singapore en vandaar naar Siem reap, hartstikke spannend, maar ook veel zin in!
Wel vermoeiend, korte vluchten, overstappen, t vliegtuig uit, dikke hitte golf! Wauw! Dacht dat indo warm was, maar Cambodja is zelfs nog heter! Wat gedoe met visum, maar geholpen door iemand die ik in t vliegtuig heb intmoet, altijd fijn!
M'n driver zoeken, met de tuktuk naar een guesthouse, lekker joh! Wind in de haren, lekker om je heen kijken!
En vanaf daar met een auto naar t project! Blijkbaar waren er 3 andere nieuwe vrijwilligers, wat heel weg fijn is, groot verschil met cikananga !
Inmiddels op y project, maar daar vertel ik volgende week wel over!

  • 16 November 2015 - 13:38

    Peter:

    Wat moet ik zeggen ? Wat heb jij al veel gezien en gedaan ! En wat doe je het goed. Ben supertrots op je. Liefs, pap

  • 16 November 2015 - 14:11

    Sasja:

    Leuk weer allemaal, paar herkenbare dingen na onze reis naar Laos (rijstvelden, tempels, hitte, tuktuks) Geniet er maar weer van enne ook al kost het allemaal bijna niks, toch af blijven dingen. Gaan ze vanuit!!

  • 16 November 2015 - 15:02

    Marloes:

    Leuk dat tuktuk filmpje op de telefoon van Jessie. Lijkt dat zo of gaat dat echt zo hard? Er wat fijn dat je zulke leuke mensen tegenkomt in een hostel waar je dan weer mee kan optrekken. Klinkt weer goed allemaal.

  • 16 November 2015 - 18:02

    Jessie:

    Heee, leuk! Chocolade pizza's , vandaar....... En inderdaad, af blijven dingen (doe je dat überhaupt wel?) Fijn dat je nu weer ff op 1 plek zit, lijkt heel leuk!
    Tijd vliegt, alweer 2 maanden weg! Zet m op, veel plezier, succes met het lesgeven en xxxxxx
    P.s zo'n grappig filmpje!

  • 18 November 2015 - 20:48

    Tim:

    Wederom weer een super verhaal! Het houdt niet op he, wat jij allemaal meemaakt.
    Leuk he, mensen meeten? Het gaat super makkelijk en je ontmoet zo veel verschillende mensen, soms is het misschien zelfs irritant. Mocht je bijvoorbeeld een keertje wel alleen willen chillen.

    Sam was gisteren in Leeuwarden (was erg leuk!) en toen kwamen we (of ik in ieder geval) tot de realisatie dat je al 2 maanden weg bent, man man man wat gaat dat snel.

    Volop blijven genieten!

  • 13 December 2015 - 14:51

    Roosmarijn:

    Jeetje No.
    Je maakt zo veel mee. Ik geniet zo van jouw verhalen. Zo fijn om te lezen dat het goed gaat daar en dat je zo een leuke tijd hebt!
    Natuurlijk hebben we wel whatsapp contact, maar dit is net iets anders.
    Grote verhalen, details. Fantastisch!
    Wederom moest ik weer lachen om jouw beschrijvingen van momenten die jij mee maakt.

    Heel veel plezier in Cambodja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 21254

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 15 Juni 2016

Mijn rugzak en ik

Landen bezocht: