Myanmar met mn oudjes and back to Paiii - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Waveren - WaarBenJij.nu Myanmar met mn oudjes and back to Paiii - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Waveren - WaarBenJij.nu

Myanmar met mn oudjes and back to Paiii

Blijf op de hoogte en volg Noa

26 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Eens eventjes kijken.
De volgorde is niet helemaal logisch meer, sorry mensen voor dit ongemakje!
Myanmar! Nadat we in Bagan waren geweest hebben we een bus genomen naar Kalaw, een klein dorpje ene beetje in de bergen. Hier niet echt lang gebleven, wel elkker sfeertje. Rustig, markt, veel locals, veel rode vlekken op de grond (de pitten waar ze op kouwen) Wel leuk om te zien. Zelf vind ik de mensen in Myanmar echt prachtig, dan kijk je naar ze, glimlacht naar ze, en dan krijg je een grote, rode glimlach terug
Vanuit Kalaw hebben we een 3 daagse trekking tocht naar het Inle lake gedaan. Omdat moeders echt precies voor vertrek behoorlijk ziek werd, zijn pap en ik er met zn 2en op uitgegaan, en hebben we moeders die avond bij de eerste stop gezien.
In een groepje van ongeveer 6 beginnen we dan met lopen. De eerste dag 6 uur. Een beetje heuvelopwaards, heuvelafwaards, jungle in, dwars door de peper, gember, aardappel, tomaten bomen, flinke berg omhoog. Prachtig! Wel vrij droog, dat is dan wel jammer, maar alsnog een plaatje!
Als we dan na 6 uur wandelen en een paar pauzes bij onze eerste stop aankomen, is iedereen toch stiekem wel blij dat de eerste dag erop zit. Het slapen deden we bij een local family, in hun woonkamer. Iedereen kreeg een dun matje, maar gelukkig wel 3 dikke dekens, want stervens koud was t weer eens!
Ons eten werd naar onze ‘slaapkamer’ gebracht, zodat we daar heerlijk konden eten. Allemaal verschillende dingetjes, rijst, groenten, kroepoek, vlees, curry, mmmmm. Een kopje thee aan t eind, wat kaartspelletjes, en dan lekker slapen na de eerste dag wandelen.

Volgende dag merkte ik t toch wel een beetje aan mn voeten. Veel blaren, dus ik ben op mn slippers verder gegaan, en af en toe op bloten voeten, omdat dat toch net lekkerder loopt (hippie he;) )
Mam voelde zich gelukkig al een beetje beter, dus die is bij de lunch gedropt, zodat ze toch met ons mee kon lopen. Tweede dag was 7 uur lopen, inmiddels waren er 2 afgevallen, omdat een voet van een meisje echt helemaal , sorry voor de taal, naar de kloten was.
Dus waren we nog maar met 4. Onze gids, een super leuk jongen, heeft ons veel verteld over de cultuur in Myanmar, en ook wat grapjes tussendoor zorgde voor een goeie sfeer. Leuke gozer was t!

Tweede avond weer bij een andere familie, weer een heeerlijk dinertje, dit keer was er niet echt een mogelijkheid om te douchen, tenzij je graag wilde dat iedereen mee kon genieten, want ze hadden wel een water teiltje, maar dat stond echt in t midden van alle huizen.
Dit keer sliepen we boven de koeien, lekker hoor, met dat gesmak onder je. Heb pap toch wel een aantal klappen gegeven omdat ik dacht dat hij t was, oeps hehe

EN dan de laatste dag, behoorlijk pittig, veel omlaag, over rotsen klauteren. Maar dan zijn we er ook hoor! Een uur op de boot, prachtig! Met zn allen in een klein bootje dwars door allemaal drijvende dorpjes!

Inle zelf was vrij toeristisch, maar zelf vond ik t wel een relaxed dorpje! Niet heel veel te doen, behalve wat boottripjes, die we dan ook hebben gedaan. Langs zilversmeden, houtzagerij, longnecks, tempels, pagoda’s, ja t is toch wel een heeel mooi land! Mensen zijn ook zo vriendelijk!! Altijd een glimlach, met van die zonnebrand op hun gezicht, ja zoals ik al zei, prachtige mensen!

1 avondje met wat mensen die ik eerder in een hostel had ontmoet naar een barretje gegaan, daar gezellig voor een paar uurtjes gezeten. Aan t eind zei de manager nog: if you come back at 5 tomorrow, we’ll give you some free drinks and snacks. Dus ik dacht, t zal wel, aardig aangeboden enzo. Volgende dag zat ik met pap en mam bij t restaurantje dat bij t cafeetje hoorde, wat te eten voordat onze bus ging, komt de manager er weer aan: This one is on us! Nou, chill! Waarom weet ik niet, maargoed. Daar zoeken ze ook nog personeel, dus wie weet, misschien ligt er wel een kort baantje in Myanmar in t verschiet.

Terug naar Yangon, weer 12 uur, en dan terugvliegen.
Oh by the way, het vliegen naar Myanmar was toch een ramp! T verkeer zat helemaal vast in bangkok, uiteindelijk 2 uur in een taxi gezeten, 45 minuten voor vertrek kwamen we aan, was ik ook nog eens vergeten dat ik 5 dagen over mn visum was, dus wij al ons geld bij elkaar sprokkelen, kom ik nog 5 baht tekort.. even voor de duidelijkheid, dat is 12 cent… Maar gelukkig werden we daarbij gematst, mag ook wel, voor 10 cent haha

Terug in Bangkok, daar nog even goed shoppen, laatste dingen kopen en aan mn oudjes meegeven, en dan weer tijd voor t afscheid. Dit keer in Bangkok… Bizar is t juiste woord..
Ik zou met Matt, een jongen die ik in Cambodja heb ontmoet, naar Chiang Mai en Pai gaan, alweer, dus dat maakte t net iets minder moeilijk. Maargoed, toch raar dat je je ouders in t drukke Thailand achterlaat. Liepen we uiteindelijk naar de bus, zie ik paps opeens bij de 7/11 staan! Dus ik weer enthousiast zwaaien, komt ie aanrennen, dat ik weer eens iets ben vergeten.. Tja… Dat zal wel nooit veranderen…

12 lange uurtjes in de bus.. In Chiang Mai aangekomen, eerste dag niet veel doen. Volgende dag naar de beroemde Chiang Mai canyon, ge-wel-dig! T lijkt een beetje op de Pai canyon, maar dan met water, zodat je eraf kon springen. Zelf ben ik niet van de 15 meter hoge klif gesprongen, net iets te link voor mij, maar de 8 meter heb ik wel voor mekaar gekregen! Zodra ik sprong dacht ik meteen: oh god waar ben ik aan begonnen, maar super blij dat ik t heb gedaan!
In t water zelf hadden ze kleine vlondertjes, zodat je daar lekker op kon chillen.

Volgende dag wederom terug naar Pai, zoals ik al zei, je raakt daar echt vast te zitten. Heerlijk weer de nightmarket met die heerljke shakes. Leuke mensen ontmoet, vrij veel Nederlands dit keer. Leuk, maar ook lastig, want als je met Nederlanders omgaat trek je ze ook aan. Maargoed, elke keer met hun ontmoeten en leuke dingetjes gedaan.

Ook een dagje heerlijk in mn eentje erop uit gegaan, scootertje gehuurd, naar een viewpoint, 2 keer naar de canyon, ook daar kan ik geen genoeg krijgen. Je hebt daar een boom waar je heerlijk in kan zitten, genietend met een boekje. Zit ik daar, vraagt iemand opeens: can I take a picture of you?
Nouu,, 10 baht graag!
Nog lunch gehad met een local, die ik een lift had gegeven en mij toen zijn sjaal had gegeven. Beetje vreemd afgelopen, want uiteindelijk moest ik voor alles, inclusief zijn sigaretten, vrij veel betalen, maar ach, hoort erbij!

’s avonds lekker relaxed bij een kampvuurtje, met mensen praten, muziek luisteren, heerlijk ontspannen.

En dan is t tijd om Pai weer te verlaten, na nog een keer 5 dagen, en dit keer op te gaan naar Laos, met 2 Nederlandse meisjes. 1 dag in de bus, 2 dagen op een boot, lange journey, ben benieuwd!

Wil nog even zeggen hoe mooi ik je verslag vond Papabeertje, bedankt daarvoor! Heb een top tijd met jullie gehad, heel fijn om jullie weer gezien te hebben, gelachen te hebben, en verhalen kwijt te kunnen! Die ervaring vergeet ik nooit meer, en pakt niemand me af!

  • 26 Februari 2016 - 08:00

    Jessie:

    Mooi! Was heel erg leuk met je in Myanmar. Veel plezier verder, goede reis(zen). xx ...van je moeders (brrrrr), mam en oudje.

  • 26 Februari 2016 - 13:38

    Sasja:

    10 baht, da's 20 cent! Volgende keer meer vragen hoor, haha Is dat die foto op FB, wel mooi!

    Klinkt allemaal weer goed, leuk ook samen je ouders, is toch anders dan de "normale" gezinsvakanties! Ben benieuwd wat je van Laos gaat vinden, het lijkt erop alsof je al veel soortgelijke dingen gezien hebt, maar ja "same, same, but different" hoop ik dan maar!

  • 26 Februari 2016 - 14:02

    Oudje 2:

    Ik ben het met oudje 1 eens. Was erg leuk. Jaloers dat jij daar nog aan het reizen bent en wij weer aan het werk. Veel plezier en voorzichtig. Xxx oudje2, paps, papabeer, vaders

  • 03 Maart 2016 - 12:33

    Josse:

    Top om te lezen dat je het allemaal zo leuk hebt nowie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 21301

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 15 Juni 2016

Mijn rugzak en ik

Landen bezocht: