Roadtrippin' baby! - Reisverslag uit Esperance, Australië van Noa Waveren - WaarBenJij.nu Roadtrippin' baby! - Reisverslag uit Esperance, Australië van Noa Waveren - WaarBenJij.nu

Roadtrippin' baby!

Blijf op de hoogte en volg Noa

07 Mei 2016 | Australië, Esperance

Nou, mn eerste verslag in een ander werelddeel!! Nouja.. soort van dan,.
M’n vlucht vanuit Hanoi vertrok om half 10, maar de dag ervoor kwam ik toevallig 2 jongens tegen die ik een maand eerder al in Ho Chi Minh was tegengekomen en met wie ik een beetje omging. En laat 1 van die 2 nou net dezelfde vlucht naar Perth hebben! Toeval of niet?!
Zij wilde iets eerder naar t vliegveld, dus om half 5 opstaan en 5 uur een taxi naar t vliegveld.. pfoe.. valt niet mee!
Ook dan dringt t weer tot me door dat dit mn laatste dag in Azie is.. huilen dit.. geeft me wel een reden om terug te komen!!

Nou, vliegen ging allemaal prima, maar had een lay over in Kuala Lumpur voor 10 uur.. 10 uur!? Was de jongen in t begin al kwijt geraakt toen we t vliegtuig uitstapte, dus was ook alleen… saai… Dus ben ergens neer geploft, en daar een paar uur proberen te slapen, muziek geluisterd, op mn mobiel gezeten en beetje rondgelopen.
Uiteindelijk toch die gozer gevonden, laatste uurtejs een film kijken, vliegtuig in, 3 stoelen voor mezelf, nailed it!

In Perth aangekomen, raar joh! Allemaal blanke mensen achter de balies, geen chaos, iedereen begrijpt je, prijzen: belachelijk duur!! Nieuwe cultuur shock dus!
Leentje kwam me ophalen, gek joh om haar te zien! Heel bizar! Maar net zoals met pap en mam, t went echt na een paar minuten en dan voelt t heel normaal!
Voorgesteld aan de andere 2 meisjes, de minivan in en gaan!!
En t is meteen al prachtig!! T lijkt een beetje alsof je door Afrika rijdt! Grote lege vlaktes, met die typische bomen, strookje rood zand langs de weg. Mn eerste dag kon al niet stuk! Meteen naar de Wave Rock gegaan, een grote rots in de vorm van een golf, ook bijzonder! Lekker gek doen met Leen! Heb dus echt geen schaamte meer hha, dus dat wordt nog wat deze komende maanden!

en ’s avonds gaat t echte kamperen dan beginnen! Leen en ik slapen boven op de campervan in een mini mini bedje, dus dat is lekker gezellig! Eerst moeten we alle tassen en troep naar de voorste 2 stoelen doen, zodat we t tafeltje in de car uit kunnen klappen. Leen die in de achterbak t eten klaar maakt met een klein kookstelletje, wij die dan de afwas doen. T is wel even wennen! Niet altjd een wc of een douche, wat in principe voor mij niet zo’n groot probleem is, want heb al zo vaak gehoord dat ik een vies kind ben, maar moet wel wennen aan t feit dat je niet 1, 2, 3, de bosjes in kan lopen met blote voeten, omdat er giftige spinnen, schorpioenen, slangen en weet ik veel wat zijn! Ja als je dan ’s avonds ergens naar toe loopt om in de bosjes te plassen kan je er toch minder van genieten!
In de volgende dagen hebben we veel gereden, een paar dode kangaroo’s gezien, huilen dat!
Maar als we dan in Esperance stoppen, en naar de Lucky Bay gaan, wordt dat helemaal goed gemaakt door t uitzicht daar. Wauw!! Wat een schoonheid!! Een super wit strand, helder blauwe zee, donkere wolken, enorme rotsen, en: kangaroo’s op t strand, waar je gewoon naast kan zitten!! Daar even van genieten, even ontbijten, Lenah die zichzelf bijna in de fik zet en ons bijna opblaast omdat ze de lock niet goed op t gasfornuisje had gedaan, waardoor de wind de vlammen naar de gasfles blies. Ik: doe iets doe iets! Zet m uit! Terwijl ik er gewoon lekker bij stond hehe, jup, in paniek reageer ik niet op mn best!
Dan even lekker zwemmen, geinen, en dan weer door rijden!!
Langs de kust, wederom prachtig!
Bijna elke nacht hebben we op een gratis kampeerplek geslapen, waar echt niets of niemand is, vaak ook niet eens een douche of wc, 1 keer op een illegale plek geslapen, maar veel keus hadden we niet, en ook in een of ander shithole in de middle of nowhere, waar t echt stikte, maar dan ook stikte van de muggen! Murder Mosquito Night, zoals ik t graag noem! We hadden alle deuren dicht gedaan, alle mozzies vermoord, maar toen we er even uit wilden omdat t te heet werd, zaten we opgesloten omdat er iets tussen de deur zat.. Oeps.. Leen die met moeite naar voren kruipt, over alle shit heen, om ons te bevrijden. Als ze dan aan t eind vd avond zegt: Jongens, kijk even naar mn kont! En we echt 10 muggenbulten, en 10 muggenbulten op haar arm zien zitten, denken we toch dat we dit gat zo snel mogelijk moeten verlaten hehe!

We zijn nog naar t pink lake geweest.. Helaas niet zo pink,, Met een klein beetje imagination (ofterwijl, al je imagination) zie je dat ie roze is. Nee helaas niet de juiste periode, heeft iets met zout en zonlicht ofzo te maken, maarja, kan natuurljk niet alles hebben!
T weer is niet geweldig goed, wel warme dagen gehad, dat je gewoon in korte broek zit, maar ook regendagen gehad, en zeker niet zo verstikkend warm als in Azie! Maarja, winter begint natuurlijk nu, en een beetje koelte is ook wel lekker! Hopen dat ik mn bruine beentjes niet zo snel kwijtraak tho…

AUstralie is toch wel een ontzettend prachtig land! Heb al zo veel mooie stranden, national parks met natuurlijke bruggen, rotsen en van alles en nog wat gezien, en ben hier nog maar een week!!
’t roadtrippen is ook heerlijk! Wat we doen is meestal naar gratis slaapplekken gaan, en als we die niet kunnen vinden, dan naar een parkeerplek om daar (illegaal) te slapen. Toch wel spannend als je dan een auto aan hoort komen, maar voor mij wel t ideale roadtrip gevoel! Na een paar dagen dan naar een betaalde kampeerplek gaan om een fatsoenlijke douche, elektriciteit en een keukentje te hebben, en dan weer terug naar de gratis plekken, beetje afwisseling dus!

In Denmark, een klein stadje naast Albany, een 65 meter hoge boom in geklommen.. Goddomme zeg.. Ik heb normaal geen hoogtevrees, maar hier moest ik toch wel even slikken. T gaat als volgt: in de boom zitten spijlen, die als een spiraal omhoog gaan. Naast de uiteinden zit wel een stukje gaas, maar als je een beetje je best doet kan je gemakkelijk tussen de spijlen door naar beneden vallen. EN aangezien we inmiddels wel weten hoe onhandig ik ben.. Ik heb t lekker langzaam aangedaan (guys, am I already there?!) maar als je dan eenmaal op de top ben is het t toch ook wel waard zeg! Boven alle boomtoppen, wat een grandioos uitzicht!! Naar beneden wordt je dan niet zo blij van (‘just don’t look down’ HOE KAN IK VERDOMME NIET NAAR BENEDEN KIJKEN, MOET TOCH WETEN WAAR IK MN VOETEN NEERZET!)

Stukkie doorrijden, waar we bij een bay komen waar enorme pijlstaartroggen zitten! Ook bijzonder joh! Groot zijn die beesten! En een gek gezich hebben ze! Toch werd ik daar een beetje zenuwachtig van, als je dan Steve Erwin’s verhaal weer in je hoofd hebt, maar wederom, wat een plaatje! Heb al zo veel dieren hier gezien (eindelijk) : kangaroo’s , emu’s (struisvogels) , kakkatoo’s, een (dode) schorpioen.

Na een week roadtrippen zijn we bij de Margaret River region aangekomen! Deze staat bekend om zijn druivenranken, veel wijn gemaakt dus! T leek ons dus leuk om een naar een (of misschien 3) wijnproeverij te gaan. Ben niet zo’n super grote fan van wijn (al komt t langzaam wel op gang) maar toch wel komisch om te doen, moet je hier wel gedaan hebben!
Beetje ontnuchteren (geen probleem pap en mam, we hadden een BOB) en dan naar een prachtig strand voor de sunset gaan. Ik geef toe, dit was wel een van mijn mooiere sunsets! Zo ontzettend roze heb ik t bijna nog niet gezien! Omdat we niet zo veel zin hadden om te verplaatsen, besloten om daar op de parkeerplek te blijven slapen, omrings door fucking mozzie’s…
’t was mijn beurt om te koken, dus mn hoody aan, capuchon op, en hopen op t beste!
’t Roadtrip leven in Oz baby!
Na Margaret River zijn we naar nog wat kleine plekjes geweest. 1 van die plekjes was gnomeville… Weet niet zo goed wat ik daar nou precies van vond haha. Even t verhaal erbij: een vrouw vond t leuk om een kabouter in een boom te plaatsen, en sindsdien staan er duizenden! Echt raar gewoon… Maar t is ook echt vrij bekend! Stuk of 20 km voordat we er waren stond er al ‘gnomeville’ op verkeersbordjes! Persoonlijk heb ik t niet zo op poppen, dus een beetje disturbing vond ik t wel… Al die kabouters die je zo aankijken… Maargoed, wel evne leuk om te zien!

En dan terug naar Perth, t Duitse meisje afgezet, Robin om 12 uur ’s nachts bij t vliegveld afgezet, Leen en ik die een beetje een afgelegen parkeerplek zochten om daar te overnachten, lachen joh! Dit keer lagen we beneden, lekker groot bed, lekker veel eten, muziekje op, laatste avondje genieten van de bus! EN dan ’s ochtends natuurlijk vroeg opstaan, voordat alle mensen de parkeerplek op kwamen!
EN dat was dan ons roadtrip avontuur van de westkust, zo ontzettend tof! Zo ontzettend mooi! Echt, de oostkust is waarschijnlijk super mooi, maar ben heel blij dat ik een klein stukje van de westkust heb mogen zien!!

  • 07 Mei 2016 - 09:10

    Marloes:

    Klinkt allemaal goed. Geniet van het prachtige land. Totaal weer anders. Lijkt me super daar.

  • 07 Mei 2016 - 13:42

    Sasja:

    Die avonturen blijven maar komen bij jou!! Weer heel anders lijkt me, maar ook heel leuk! Kan je het "G'day mate" in een perfect Aussie accent zeggen? ;) xx

  • 08 Mei 2016 - 13:33

    Jessie:

    Wat een vrolijk verhaal! Super tof weer allemaal. Groeten aan Leen! xx

  • 25 Mei 2016 - 14:12

    Flo:

    don't understand a thing but it's awesome

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 21239

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 15 Juni 2016

Mijn rugzak en ik

Landen bezocht: