Pai, you got me!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Waveren - WaarBenJij.nu Pai, you got me!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Noa Waveren - WaarBenJij.nu

Pai, you got me!!

Blijf op de hoogte en volg Noa

14 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Op naar mn derde land in mn grote backpackavontuur, t populaire Thailand!
Ik nam de bus vanuit Siem Reap naar de grens.. pfoe.. T werd een interessante (lees: verschrikkelijke) reis, omdat er een dronken fransman praktisch naast me zat, die, elke keer dat ik bijna in slaap viel, weer pure poep schreeuwde, waardoor ik elke keer weer wakker schrok… en dat voor 6 uur…
Maargoed, bij de grens zijn we hem gelukkig kwijt geraakt, na 3 uur in een verschrikkelijke lange rij te staan. Toen we daar uiteindelijk uitkwamen werden we met zn 15/20-en in een mini wagentje gepropt, waar de meiden mochten zitten, en de jongens half eruit hingen, heerlijk om te zien hihi.
Bij een restaurantje waar we even wat konden eten raakte ik in gesprek met 2 jongens uit Israël, waarvan 1 een didgeridoo had laten maken in India! Ik natuurlijk vet nieuwsgierig, dus hij heeft daar even buiten te deur zitten spelen, zo cool geluid! Echt heel vet!
Dan nog 4 uur met zn 4-en op de achterbank van een klein mini busje gepropt, en dan komen we Bangkok in, na een reis van rond de 13 uur…! Merk meteen een verschil met Cambodja, veel grotere gebouwen, meer ontwikkeld. Gek om te zien.

Snel naar mn hostel, waar de eigenaar Nice, een vriend van Sam, me meteen vrolijk begroet, praatje maken, selfie maken en naar Sam sturen, helemaal leuk! Omkleden, en met de 2 gozers uit Israël bij een Israëlisch restaurantje wat gegeten. Daarna even een eerste indruk van Koh San Road krijgen. Als ik eerlijk ben had ik t erger verwacht, maar dat was misschien omdat we nog redelijk vroeg waren. Overal kleding kraampjes, massages, mensen die rondlopen met dienbladen vol schorpioenen op een stokje.. hmmm lekker! Ook nog een extremer kraampje, waar je dan ook de beruchte vogelspin, maden, kikkers en andere gruwelijkheden kan kopen om te eten.. mij niet gezien!
We lopen nog een stukje verder, als we t eerste pussy-menu zien hehe, leuk voor de mannen. Pingpongshow wordt t ook wel genoemd. T komt erop neer dat vrouwen of bierflesjes openen, of balonnen opblazen of weet ik veel, maar met hun vageegee (mn favoriete woord)
Uiteindelijk, na lang getwijfeld te hebben natuurlijk, besloten om de pingpongshow te skippen, en naar een leuk livemuziek barretje te gaan. Daarna zijn we naar hun hostel gegaan, en hebben we daar met zn 3en muziek zitten maken, gitaartje, mondharmonica, sambabal, zo ontzettend chill! Heerlijk ontspannen, chillend, echt genieten dat! Mooie eerste avond Thailand!

Volgende dag met een vriend uit Pnohm Pehn gemeet, daar een leuke dag mee gespendeerd, Bangkok verkend, en dan meteen door, de drukte uit, op naar Chiang Mai! In de bus kom ik een leuke Nederlandse jongen en meisje tegen, dus daar heb ik de komende dagen mee gespendeerd, achterop de scooter de heuvel op waar een grote tempel stond. Vooral de weg omhoog was ontzettend mooi!
Omdat de Canyon dicht was, de dag erna meteen weer door naar Pai. Tja… wat kan ik zeggen… Pai got me… ’t plan was om daar een paar dagen te blijven, maar uiteindelijk ben ik daar 2 weken blijven hangen. Zo’n ongelofelijk chille sfeer! Ik zat in een super chill hostel, ongeveer 10 minuutjes van t stadje af, heerlijk in de rust, prachtige omgeving! ’s Avonds wel stervens koud, maar t had ook wel zn charme na zo lang in de hitte! Maar de grootste reden waarom ik daar was gebleven was vanwege de mensen! Mn eerste dag had ik meteen een leuk groepje gevormd, met een jongen uit Engeland, jongen uit Zuid Afrika en meisje uit Canada. Met hun ben ik dan ook de rest van mn tijd in Pai omgegaan, samen met nog heel wat mensen, want t voordeel van zo lang op dezelfde plek blijven is dat je na een tijdje ontzettend veel mensen in t hostel kent!

Wat kan je zo al doen in pai? Chillen! Heel. Veel. Chillen! Nee oke, heb ook nog wel wat andere dingetjes gedaan. Een scootertje huren natuurlijk! En dan rondrijden! Naar de Canyon, wat een geweldig gevoel geeft dat, als je iets verder klimt, waar dan helemaal niemand meer is, in stilte om je heen kijken!
Naar een Cave. Maar ook hier gold weer, vooral de weg ernaartoe was helemaal top! Dwars door de bergen, zon goed gevoel gaf me dat!
En we hadden met zn 4-en besloten om 1 nachtje te gaan kamperen! Brandon wist een secret hotspring, dus wij 2 scootertjes gehuurd, ik reed, met Cassie (t meisje) achterop, helemaal bepakt met dekens en onze slaapspullen, etensvoorraad, en natuurlijk wat Hong Thong (rum) .
Ging helemaal goed, genietend van t uitzicht, dwars door een prachtig landschap!
Bij de secret hotspring aangekomen, een bed van hooi gemaakt, dekens erover heen gegooid, kampvuur gemaakt, en dan op naar de super hete hotsprings om daar onze eieren te koken! Maar dat ging niet helemaal zonder problemen. Na al 1 minuut rijden kwam er een auto de hoek om, die ik niet aan zag komen, waardoor ik naar links uit wijkte, begon te remmen, maar t was een dun bergweggetje vol kiezelsteentjes, dus de bike crashte… Mijn eerste zorg was Cassie, want voelde me heel schuldig, maar gelukkig had ik de volle lading gekregen. M’n heup, m’n knie, m’n voet en mn hand open, maar verder niets ernstigs ofzo. De jongens kwamen er gelukkig snel aan om ons te helpen. Behoorlijk kut, want we hadden natuurlijk weer eens geen EHBO spullen mee, dus eerst maar eens terugrijden naar onze kampeer plek en dan kijken wat te doen. Water hadden we dan gelukkig nog wel, dus afspoelen was t enige wt we konden doen. Maar gelukkig kwam er een stel op een scooter langs, waarvan t meisje Thais was, die had aan een local gevraagd om mij een lift te geven naar een klein ziekenhuisje in de buurt. ZO gezegd zo gedaan. Daar aangekomen in ieder geval fatsoenlijk schoongemaakt, zelf een helemaal supplies meegekregen, dat allemaal voor niks! Ontzettend aardig! En t stel is er de hele tijd bijgebleven, en is ook achter ons aangereden, om ervoor te zorgen dat ik goed aankwam! Dat soort mooie lieve momenten blijven mij bij! Ze kennen me niet eens, maar toch waren ze super lief, en de vrouw van het ziekenuis ook! Al hebben we wel een theorie ontwikkeld dat Thaise mensen erg van leedvermaak houden, want alle mensen die ons op de weg zagen zitten moesten wel giechelen en lachen, ach ik kan er ook wel om lachen.
Stom stom was t, maargoed, heb nu tenminste wel de Pai Tattoo! Praktisch iedereen loopt hier namelijk met verband rond haha.

Dit mocht de pret niet bederven, dus we hebben er alsnog een heerlijk avondje gemaakt, kampvuur, gekookte eieren met geroosterd brood, de hotspring in (ik half, voor zover dat ging met 1 been) en dan muziekje op, kaartspelletjes, drankjes doen, kwamen nog 2 Thaise gasten bij t vuur zitten om op te warmen en drank uit te wisselen, en dan heerlijk slapen onder de sterrenhemel (met t liedje ‘saturn’ van ‘sleeping at last’), in een cuddle puddle, want t was nog behoorlijk koud!
T kampeer avontuurtje was voor mij dus 1 groot succes, heb er ontzettend van genoten met zn vieren, om daar in the middle of nowhere onder de sterrenhemel te slapen, wat een gevoel!!!

EN voor de rest, ja Pai is gewoon een te gekke plek, ga ook zeker nog terug, zo chill was t daar! ’s Avonds liepen we naar de nightmarket waar je voor een paar euro verschillende dingen kan eten en een fruitsapje kan nemen, ik hou er van!
En dan wat drinken halen bij 7/11 , drankspelletjes doen in t hostel, wat een gezelligheid! 1 avondje bleef me toch wel bij. We begonnen met z’n 3-en een kaartspelletje te doen, Jordan zei nog: Ah I guess there’s always more people joining with cardgames! Nou en of! Aan t eind vd avond zaten we met zn 40-en, allemaal op de rooftopbar, te schreeuwen en te brullen, om je ‘paard’ in de horserace aan te moedigen. ’t Was geweldig!
Wat ik zo leuk vind is dat iedereen zo vriendelijk en natuurlijk met elkaar omgaat, als je elkaar maar eventjes hebt gezien of gesproken. ’t Gaat zo makkelijk hier om mensen te ontmoeten en een leuk avondje te hebben. En waarschijnlijk kom je erlkaar na Pai ook wel weer tegen want iedereen doet dezelfde route!
Al met al was mijn tijd hier in Pai dus helemaal geweldig, voornamelijk door de mensen, maar ook omdat het sfeertje in t hele dorpje gewoon heerlijk relaxed was, ik kon met gemak dagen niks doen, in de hangmat liggen lezen! Vandaar dat t dan ook 2 weken werd, maar zonder spijt!

  • 14 Februari 2016 - 12:00

    Oma En Opa V.W.H.:

    Alweer zo'n lang verslag waarvan wij weer een goede indruk hebben gekregen wat jij daar in Pai
    zoal hebt ervaren.Het blijft geweldig interessant om te lezen.
    Veel liefs van ons en een dikke kus.

    Oma en opa v.W.H.

  • 14 Februari 2016 - 12:08

    Sasja:

    Nou, kijken of ik nu wel kan reageren, lukte niet bij het verslag van Papa Beer ...

    Het vogeltje is uitgevlogen hoor en wat een sterke vogel blijkt dit te zijn!!! Knap, leuk en geweldig allemaal!!!!

  • 14 Februari 2016 - 16:30

    Marloes:

    Mooie tijd weer met al die mensen! Fijn dat je niet te beschadigd uit die die aanrijding kwam!!!!!!

  • 18 Februari 2016 - 03:44

    Jessie:

    Lekker verslag weer! Ik zit met een jet lag op de bank, midden in de nacht en jij zit weer in Pai! Dit keer zagen we je gaan samen met Matt/ Veel plezier ! Je bent wel achter met je verslagen!! xxxxx

  • 19 Februari 2016 - 12:45

    Annmarie:

    Ha Noa, helemaal eens met je moeder; ik heb nu wel gehoord hoe zij het hebben gehad in Myanmar maar nu ben ik natuurlijk nog heel benieuwd hoe jij het hebt gevonden om je ouders op sleeptouw te hebben ;-). Klinkt allemaal erg goed Noa! Je wou nog lang niet naar huis begreep ik! Goed teken! Fijne tijd daar, heel leuk om je avonturen te horen. Groetjes!

  • 24 Februari 2016 - 12:49

    Deborah:

    Hoi Noa....loop wat achter met het lezen van jou spannende reis verslagen.....maar volg je wel hoor
    nog een heerlijke tijd daar en doe voorzichtig....want daar hebben we geen grip op!!!! ha ha dikke knuffel....

  • 12 April 2016 - 22:40

    Roosmarijn:

    wow noa. ja je had verteld van je ongeluk op app. had alleen t verslag nog niet gelezen. goed afgelopen dus?? sick man zoiets. gelukkig niet al te erg.. straks had je een gebroken been man haha dik erg. gelukkig niieeeet.
    leuk voor je zeg al dat chillen, de natuur verkennen en nieuwe mensen leren kennen. echt gaaf. ben sick jaloers.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 21251

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 15 Juni 2016

Mijn rugzak en ik

Landen bezocht: