Voorbereidingen - Reisverslag uit Sâmraông, Cambodja van Noa Waveren - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Sâmraông, Cambodja van Noa Waveren - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Noa

14 September 2015 | Cambodja, Sâmraông

Zie hier, mijn eerste verslag, als voorproefje op het echte werk.
Nog minder dan een week te gaan, en dan begint het grote avontuur, spannend! Nu nog even lekker ontspannen, maar de laatste dagen zullen wel stressvol zijn, dit regelen, dat halen.. Kortom, nog hartstikke veel te doen.
Even een overzichtje van wat er nu precies gaat gebeuren.
Zondag 20 september om 16:45 vlieg ik naar Java. 15 uur later word ik als het goed is opgehaald door Ono, een vrijwilliger van het wildlife center. Dan heb ik nog een lange reis voor de boeg, namelijk 8 uur om naar het bergdoprje Cikananga te gaan.
Hier ga ik dan de komende 1,5 maand in het center werken. Hokken verschonen, repareren en uitbreiden, de dieren eten geven, helpen met medische ingrepen en misschien wel dieren ophalen en weer vrijlaten zijn de bezigheden die me daar te wachten staan. Ben ontzettend benieuwd hoe het gaat worden!
http://www.cikanangawildlifecenter.com/ (De link naar de website van het project, mocht iemand nieuwsgierig zijn)
Na deze 1.5 maand heb ik nog 2 weken om door Java rond te trekken, en te kijken wat het eiland nog meer te bieden heeft.
Op 15 november vlieg ik dan door naar Siem Reap, Cambodja. Ook daar word ik opgehaald. De eerste week is een introductie week, om de cultuur van Cambodja te leren kennen. Na deze week ga ik eerst 3 weken Engelse les geven op een schooltje, en daarna nog 2 weken helpen bij een reconstructie project. Ook hier weer heel benieuwd wat ik allemaal mee ga maken.

Als het goed is komt dan mijn lieve familie mij voor 2 weken opzoeken om daar met zn 5-en rond te trekken.
En daarna sta ik er weer alleen voor, dit keer helemaal. Het plan is om naar Myanmar te gaan en daar rond te trekken, maar aangezien ik heb besloten nog geen vliegticket te halen, kan het nog alle kanten op!
Om die reden weet ik dus ook nog niet wanneer ik precies naar Australië ga, maar dat zien we dan wel!
In Australië ga ik eerst WWOOfen, dat is werken op een boerderij voor de kost en inwoning. Daarna ontmoet ik ergens Lenah om daar met haar Australië te verkennen.

Dus ja, dat is het plan, alles kan nog alle kanten op, maar het begin is er.
Ontzettend spannend, maar heb er wel ontzettend veel zin in!
Dus nu is de opzet hopelijk een beetje duidelijk en hebben jullie een beetje een beeld wat ik precies ga doen.
Ik houd jullie op de hoogte

  • 19 September 2015 - 19:56

    Peter:

    De laatste avond met z'n 5-en. Morgen gaat het eindelijk gebeuren. Je hebt er al maanden naar uit gekeken. Spannend hoor. Heel veel plezier, geniet van elke minuut en wees voorzichtig. Liefs, papabeer

  • 20 September 2015 - 12:29

    Jane:

    Super leuk om te lezen No!
    Ben heel benieuwd naar je avonturen en verhalen.
    Nógmaals heel veel plezier en geniet vollop!
    Liefs, Jane

  • 21 September 2015 - 09:50

    Astrid:

    Lieve No,
    Heel veel plezier op je reis! Helaas kon ik niet mee je uitzwaaien, maar ik hoop dat je een goede reis hebt! Super knap dat je dit gaat doen, geniet van je avonturen daar, ik ben er heel benieuwd naar. Over een paar maandjes zien we je weer terug in Nederland :)
    Een hele dikke knuffel, Astrid

  • 21 September 2015 - 11:13

    Roosmarijn:

    Heeeey Noah! Super veel plezier!! Ik ben ontzettend jaloers!
    Ik wens je alle geluk toe die ik voor je heb.
    Geniet veel en maak veel herinneringen!

    Beeld liefs xxxxxx

  • 22 September 2015 - 19:46

    Ria Meijerink:

    Hoi Nootje,
    Heeeel benieuwd hoe het je nu vergaat!
    Liefs, Ria

  • 25 September 2015 - 09:02

    Jessie:

    En nu ben je er...! Gelukkig goed aangekomen . Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 21250

Voorgaande reizen:

20 September 2015 - 15 Juni 2016

Mijn rugzak en ik

Landen bezocht: